The piano

Varje gång jag lyssnar på detta musikstycke njuter jag.
Det är så vackert att jag nästan gråter. Sorgligt är det med.
Men sorglig musik är vacker, eller, det tycker jag iallafall.
Stycket är en bit av ett soundtrack från filmen The Piano.
Jag kan inte säga annat än; Klicka på lilla rutan.


Ada från Skottland ska bli bortgift med nybyggaren Alistair.
Ada är stum & hennes uttrycksmedel är ett piano. När hon
anländer på Nya Zeeland med sin dotter & hennes älskade
piano tycker Alistair att det är för mycket att forsla pianot till
huset & lämnar det på stranden. Baines, grannen byter till
sig pianot mot en del av sin mark. Ada får då tillgång till sitt
älskade instrument genom att ge Baines pianolektioner.
Detta leder till en kärleksaffär som får oanade följder.

Källa:
google.se


Bäst i alla lägen.
Jennifer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0