Things break.

image503
Ipod Classic.


Nu börjar saker att gå sönder här hos mig. Ipoden är konstig. Hörlurarna börjar att ge vika. Mobilen glappar. & i toppen så behöver jag nya skridskor. Jag tror ärligt att jag inte skulle klara mig en längre tid utan dessa saker. Jag lever av dem, de är en stor självklarhet för mig. Då tänker jag på fattiga människor som lever i tex Asien. Dom lever minsann inga lyxliv inte. Dom går mil varje dag för att få lite vatten. Kämpar för att överleva. Jag säger att jag inte vet hur jag skulle klara mig utan min iPod?! Det är ett talesätt, klart att jag skulle överleva. Men ändå, detta är ett riktigt ilandsproblem. Hur ser du på detta?

JJJ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0